Registrul operatorilor intracomunitari

Registrul Operatorilor Intracomunitari

Ordinul Presedintelui ANAF 2101 din 24.06.2010 – fragment – publicat in MO 429/25.06.2010 Descarca.

 

    Incepand cu data de 01.08.2010 toate societatile care efectueaza livrari de bunuri sau servicii in spatiul Uniunii Europeene sunt obligati sa se inregistreze in acest registru anterior efectuarii respectivei livrari.

    Inregistrarea se face la organul fiscal de care apartineti si aveti nevoie de urmatoarele documente:

  • Formularul 095 Cerere de înregistrare în/radiere din Registrul operatorilor intracomunitari
  • Certificat de cazier judiciar (se elibereaza de catre Politie)

Contribuabilii se pot radia la cerere sau din oficiu din registru. Odata cu introducerea registrului codul TVA al contribuabilului nu mai este valabil pentru livrarile intracomunitare fara inscrierea in registru.

Proceduri de export

In cazul exporturilor (cu destinatie in afara UE – pentru livrari intracomunitare click aici ) exista mai multe proceduri care pot fi urmate in functie de cerintele exportatorului si anume:

  • Export definitiv
  • Export temporar în vederea unei returnări ulterioare în aceeaşi stare
  • Export temporar cu carnet ATA
  • Export temporar în regim de perfecţionare pasivă
  • Export de produse compensatoare obţinute din mărfuri echivalente în cadrul regimului de perfecţionare activă înainte ca mărfurile provenite din import să fie plasate sub regim.
  • Reexport